Již jsme si zvykli na to, že v lékárně vždy seženeme lék, který potřebujeme, a pokud jej nemají, obvykle jej seženou do druhého dne. Málokdo se však zamyslí nad tím, jak jsou tyto preparáty vlastně do lékáren dopravovány. Jistě, i ony mají velkosklady, odkud je objednávají na jednotlivé prodejny, avšak zde je dobré si uvědomit, že mnoho z nich vyžaduje speciální podmínky. Některé musí být uchovávány v chladu či naopak v teple, jiné zase nesmí přijít na světlo, další zase hůře snáší otřesy. A tyto parametry musí být dodrženy nejen během skladování, ale také během převozu, ať už z výrobny do velkoskladu nebo z velkoskladu do lékárny.
Zdálo by se tedy logické, že léky se přepravují ve speciálních vozech. A to je také pravda. Ty jsou upraveny tak, aby vyhověly všem požadavkům nejen z hlediska toho, co potřebují přepravované léky, ale také z hlediska bezpečnosti. Tyto vozy jsou v podstatě upravenými nákladními automobily, především co se zadní části týče. Mají klimatizaci, kdy jde nastavit přesně určená teplota, která bude následně udržována konstantní v průběhu celé cesty.
Také zde nenajdeme žádná okna, takže po uzavření nákladního prostoru uvnitř panuje naprostá tma. To je nutné, neboť v případě nehody, kdy se převážený náklad vysype, je nutné jej pokud možno udržet v odpovídajících podmínkách. Tak se může zachránit alespoň jeho část, místo aby byla celá dodávka znehodnocena.
S tím souvisí i vnitřní výstelka. Mnohé léky mají silně korozivní účinky, které by mohly stěnu nákladního vozu zničit, pokud by se na ni dostaly. Proto je uvnitř ještě speciální vrstva, která by tomu měla zabránit. Podobně je tomu i s pérováním, které je zde vyřešeno tak, aby se otřesy skutečně minimalizovaly. Díky tomu je přeprava mnohem bezpečnější a šance, že zásilka dorazí na místo určení bez poškození, se značně zvyšuje. Proto se také můžeme spolehnout, že v lékárně najdeme vždy to, co potřebujeme. Přeci jen, mnohdy na tom závisí i lidské životy.